jan
25

Jullie zullen je wel afvragen: wat is dit nu weer voor titel... Dat zal ik je uitleggen. Ik heb op 11 juli 2007 aangegeven bij de KPN dat ik over wil stappen van met InternetPlusBellen-abonnement (IPB) naar een gewoon analoog abonnement. Aangezien er een opzegtermijn was van 1 maand zou de aansluiting op 11 augustus 2007 omgezet worden. 1 maand gewacht en... er gebeurde niets. Nog een weekje gewacht... nog niets. Ik heb er achteraan gebeld... wel 10 keer en kreeg steeds te horen: ja meneer, heeft u nog een paar weken geduld, we hebben een achterstand... dus ik nog een aantal weken wachten. Na die tijd... nog eens verder wachten. En ondertussen wel gewoon het abonnementsgeld afschrijven (dat ga ik nog terugvorderen, maar da's een missie apart). Na 3 maanden wist de KPN me te vertellen dat het niet mogelijk was om naar analoog over te stappen als je vers een IPB-abonnement afgesloten heb (ipv. dat je van analoog overgestapt bent naar IPB en dan terug wil). Hun verklaring: het nummer heeft nooit bestaan op het analoge net, dus kan het niet... geloof je het zelf. Ondertussen was m'n nummer (door gepruts van AtHome, lees: proefpakketje, zucht) ook nog eens naar Essent verhuisd, met als gevolg dat ik sinds 13 augustus 2007 ook niet meer te bereiken was op m'n vaste nummer. Kortom... een en al ellende.

Maar vandaag is dan toch eindelijk zover... ik heb sinds afgelopen dinsdag internet (had ik daarvoor ook al) en sinds vandaag ook weer telefoon (yihaaa!!!), ditmaal via Telfort Internet (tot 20Mbit + gratis bellen naar vaste nummers). Ik betaal nu behoorlijk wat minder dan dat ik bij de KPN deed (29,95 ipv. 60 euro of zo) en ik kan nu alle vaste nummers gratis bellen (bij IPB kon dat alleen gratis naar IPB-nummers). Kortom, m'n zorgen zijn voorbij... nou ja, voorbij. Ik moet eerst nog zorgen dat ik het teveel betaalde abonnementsgeld terug krijg en AtHome denkt nog steeds dat ik klant ben bij hun (terwijl ik het proefpakket toch echt opgezegt / teruggestuurd heb). Nou ja... het is nu dus alleen nog maar een administratieve chaos... ik kan in ieder geval weer gebeld worden, en daar ging het me in eerste instantie om. Al met al dus bijna 6 maanden lang niet bereikbaar geweest op m'n vaste nummer. Toch fantastisch die telecomsector...!