jan
30

Vanmiddag nogmaals langs de Ligfietsgarage Groningen geweest om alles op maat te laten zetten. De stoel en de trapafstand zijn ingesteld en de trapgaten zijn op maat gezaagd. Het remlicht is aangesloten (was nog niet gedaan), we hebben de tweede accu geplaatst en de fiets ook nog even gewogen. Hij weegt 32 kg (inclusief 2 accu's en zonder schuimdeksel), en da's prima in orde dacht ik zo. Alleen de Sinner Mango Sport is lichter (zo'n 5 kg), maar daar mist dan ook een heleboel (goede verlichting en de bijbehorende accu's bijvoorbeeld, scheelt weer 1 kg).

'k Heb voordat ik langs ben geweest ook nog even bij de Belga een nieuw kettingslot van Cordo gekocht. Deze kwam als beste uit de test bij de Fietsersbond, maar is (zo kwam ik bij thuiskomst achter) niet goedgekeurd door de Stichting ART (maar even weer ruilen denk ik, ivm. de verzekeringspremie). En bij de ligfietsgarage heb ik nog een velomobieltas van Radical Design gekocht, dan heb ik geen last van losse spullen die overal in de fiets liggen.

Het enige waar ik nu nog op moet wachten is het bestickeren van de fiets. Dan is 'ie echt helemaal af en ga ik ook de naam bekendmaken.

Onderhoud / kosten: 
AXA Cherto Compact 95
Onderhoud / kosten: 
Sinner Mango+

6 reacties

Gerard's picture
Gerard (niet geverifieerd)
Mango+ gaten in bodem

Allereerst, een prachtige Mango.
Ik zie dat de gaten in de bodem groten gemaakt zijn is dat op eigen verzoek of is dat nodig.
Voor ventilatie kan het wenselijk zijn, maar er kan ook "nattigheid" zoals sneeum binnen. Of is het zo dat met het trappen de voeten niet geheel binnen de Mango blijven?

XL-Network's picture
XL-Network
Gaten

De gaten zijn (aan de achterkant) wat groter gemaakt (14 cm), zodat ik niet met m'n hak blijf haken tijdens het trappen. Hoe ver ze aan de voorkant doorlopen weet ik zo niet (kan ik niet zien als ik er in zit). Ik ga er maar vanuit dat het in de zomer voor ventilatie zorgt. En het handig is om te flintstonen (weet niet in hoe verre ik dan tegen de voorkant aan zou komen mochten de gaten te klein zijn). Anyway, 'k vind het wel goed zo... scheelt ook nog een beetje gewicht Wink (maar dat zal wel weer door de aerodynamica opgeheven worden).

marcel's picture
marcel (niet geverifieerd)
mango+

ey groninger!

fiets al wilfred proof???
hopelijk vebald het he goed straks!! hopelijk ben je gereed voor het velomobiel virus... en die is hartnekkig hoor!

groet marcel

XL-Network's picture
XL-Network
Nog niet...

De fiets is wel al klaar, maar de stickers niet... 'k moet dus nog eventjes wachten. Maar zodra alles klaar is zul je 't zeker hier op de website zien.

struikelaar's picture
struikelaar (niet geverifieerd)
Stickers...

Zonder stickers is ie ook gaaf. (ja ik heb nooit stickers ergens op als het even niet hoeft.)

Ben benieuwd hoe je hem gaat noemen. Ik houd het zelf maar op A6 of "das boot"

XL-Network's picture
XL-Network
Pimpen

Ik ben ook niet zo van 'pimpen', maar ik wil 'm toch een eigen tintje geven. Morgenmiddag ga ik naar de bestickeraar... met een beetje mazzel weten jullie het morgen.