aug

Gisteravond kwam er een RV met Duitse familie er in op onze plek staan. Nou ja, onze plek... Blijkbaar stonden wij met onze tent op hun plek omdat er op onze plek bij aankomst een ander tentje stond. Allemaal geen probleem, want ze waren toch maar voor een nacht en hadden genoeg ruimte.

Toen we vanochtend wakker waren waren zij al aan het ontbijten en even later waren ze ook vertrokken, dus... probleem opgelost. Kaartjes gekocht voor de Metro en in de bus gestapt (daar betaal je 1,70 dollar per rit). Na een klein uurtje zijn we aangekomen bij het Smithsonian Institution National Air and Space Museum en hebben daar een heleboel vliegtuigen, ruimteveren, telescopen, opstellingen gezien en proefjes gedaan. Zelf ben ik ook nog even in een flightsimulator geweest, was wel grappig, 't ding kon helemaal over de kop en zo. Bij de afdeling 'How Things Fly?' waren er allerlei proefjes die lieten zien hoe lucht zich gedroeg. Als je bijvoorbeeld twee ballen hebt en je blaast er lucht tussendoor, dan gaan ze naar elkaar toe in plaatst van van elkaar af (wat je zou verwachten). Ook hadden ze een buis die lucht naar beneden blies en een plaat die je er van onderen tegenaan kan drukken. En deze bleef gewoon plakken. Dit komt omdat snel bewegende lucht een lagere luchtdruk creëert en hierdoor omhoog gaat. De meest grappige foto van vandaag vond ik wel onderstaande (let even op de afbeelding linksonder).

Washington - streamlined

Daarna zijn we naar het volgende museum gegaan, het Smithsonian Institution National Museum of Natural History. Veel opgezette beesten, opstellingen, edelstenen, botten et cetera gezien. Van veel dingen denk ik, tja... het zal wel. Over sommige dingen, zoals bijvoorbeeld hoe ze weten hoe oud een aardlaag is, wou ik wat meer weten, maar het was al laat en er was niemand meer om uitleg te geven. Andere dingen zoals de mineralen of de Hope Diamant waren erg mooi om te zien.

Washington - mineral rainbow

Omdat je van al dat lopen door een museum toch wel honger krijgt hebben we een restaurantje opgezocht. En omdat we vlak bij het Washington Monument en The White House waren zijn we daar langs gelopen. Dit leverde hele mooie plaatjes op zoals je hieronder kan zien.

Washington - sunset

Washington - Ellie at The White House
PS. Het blijkt dat dit eigenlijk niet het Witte Huis is, maar een ander gebouw. Moeten we nog een keer terug om het goed te doen dus...

Als restaurant hadden we (na lang zoeken in Chinatown) Ruby Tuesday gevonden. Een gezellig tentje met heerlijke ribeye. Lang blijven konden we niet omdat de laatste bus om 22:04 zou vertrekken. Snel naar de Metro gewandeld en daarna overgestapt op de laatste bus in College Park en om 22:30 uur waren we op de camping. Slapen...