aug

Vannacht was het koud en vochtig. Toen ik 's ochtends wakker was was de tent van binnen helemaal nat. Bij aankomst op de camping in Mobridge kan 'ie vast wel even drogen. Aangezien het zo fris was (ongeveer 13 graden in de fiets) had ik mijn jasje maar aangedaan en het schuimdeksel geplaatst.

Gisteren viel het me ook al op en vandaag zag ik het weer, een touwtje langs de weg. Waarvoor het dient en wie het er neergelegd heeft weet ik niet. Ook waren er weer mensen die langs de kant van de weg stopten om een foto te nemen. Een oudere vrouw stopte een stukje voor ons en en toen we met 42 / 43 km/u langsflitsten nam ze een foto. Even later werden we ingehaald door dezelfde vrouw, ze stopte weer en nam weer onze foto. Ik vermoed dat we de eerste keer iets te snel gingen en ze hier niet op bedacht was.

Na de koffiestop had Lee de geleende velomobielkap van Harry (hij had 'm 's ochtends geprobeerd) op mijn fiets gelegd. Ik had de dag ervoor namelijk gezegd dat ik hem ook wel eens uit wou proberen. Vanmiddag was dus mijn kans. Ten eerste past de zwarte kleur perfect bij de kleur van mijn fiets. Daarnaast kan ik een aantal dingen roepen over deze kap. Je gaat er inderdaad sneller mee, zonder al teveel extra moeite (eerste uur 35,5 km/u gemiddeld). Harry moest flink wat moeite doen (in het begin) om mij bij te houden. Daarnaast is de temperatuur in de fiets goed te harden, maar nu was het vandaag ook niet al te warm. Het zicht is ook prima. Links en rechts zit een opening waardoor je kan kijken en het vizier zit niet pal op je neus, maar zo'n 20 a 25 centimeter van je neus. Genoeg ruimte zodat je bijvoorbeeld nog gewoon uit een bidon kan drinken en het vizier beslaat op die manier ook niet. Als je langzaam gaat doe je gewoon het vizier open en je krijgt voldoende frisse lucht. Alleen bij het klimmen is de kap niet handig (lees: weinig tot geen verse lucht), maar daar is hij ook niet voor gemaakt.

ROAM 2011 - Day 13 (velomobile hood)

Verderop zagen we een auto op de vluchtstrook staan met daarachter de auto van de sheriff. Toen we dichterbij kwamen zagen we dat de weg besmeurd was met lichaamsdelen en plasjes bloed. De voorkant van de auto was ook helemaal naar z'n grootje. Blijkbaar had het een aanrijding gehad met een of ander dier. Verder zagen we nog een tweetal vliegtuigjes die de velden met graan besproeiden.

ROAM 2011 - Day 13 (crop duster)

Verder hebben we twee dagen geleden een filmpje gemaakt voor Mary, de vrouw van Merrill (een van de rijders). Ze was gisteren jarig en we hebben met z'n allen haar toegezongen. Vandaag hoorde ik dat ze het heel erg leuk vond.

We zijn ook weer een nieuwe tijdzone ingegaan (voor de tweede keer) en dat betekend dat we vannacht weer een uurtje minder hebben. Verder had ik een foutje gemaakt met het pauzeren van de fietscomputer en hij heeft er twee losse tracks voor gemaakt. Misschien dat ik later ga proberen om ze samen te voegen, maar voor nu even twee losse tracks.

UPDATE 04-11-2011: Inmiddels heb ik beide activiteiten gecombineerd tot een geheel, alleen zijn hierbij de temperatuurwaarden verloren gegaan, vandaar dat ik de originele ook laat staan.