aug

Gisteren was ik voor het ontbijt even een half uurtje heen- en weergelopen naar de Starbucks om thee en een broodje te halen. Vanochtend had Bert het idee om naar het restaurant te gaan wat vlakbij op campus lag. Daar schep je maar gewoon op wat je wil hebben en er wordt betaald op basis van gewicht. Ook hadden ze er, in tegenstelling tot het hotel, gratis WiFi en kon ik even weer wat up-to-date raken. Daarna de reservespullen ingeladen in de truck en vertrokken voor een tochtje van een kleine 40 kilometer richting het bedrijf waar we de fietsen in zouden leveren zodat ze weer in Europa terechtkomen. Normaal zou zo'n ritje in Nederland zo'n 1,5 uur kosten, maar hier mag je er wel een uur bij op tellen vanwege het drukke verkeer en de vele verkeerslichten in de stad. Lee had gisteravond een track gemaakt en deze 's ochtends met een aantal rijders gedeeld. In kleine groepjes van zo'n vijf a zes rijders zijn we dan vertrokken.

Het inladen van de fietsen ging vrij snel. We hadden inmiddels ook al wat ervaring van een paar maanden geleden toen we ze in Groningen ingepakt hadden. Omdat we nog even moesten wachten op de twee busjes die geregeld waren om ons terug naar het hotel te vervoeren zijn we nog een broodje gaan eten bij een nabijgelegen deli. De man en zijn personeel wist niet wat hem overkwam, een groep van dik 20 man die zijn tent leeg kwam eten. Verkeer in de stad is trouwens een chaos. Okay, het was spitsuur, maar alles stond vast en ik wed dat lopen vast sneller was op sommige momenten. Oplossing: minder een rijbaan verwijderen en transformeren tot los fietspad. Hierdoor kunnen er minder auto's het centrum in en moeten mensen wel op de fiets. We kwamen onderweg ook nog langs Georgetown Cupcake (waar we onze cupcakes weg hadden). Hier stond buiten het gebouw een rij van tientallen mensen te wachten om iets lekkers te bemachtigen. Het leek net een Apple Store die de iPad 3 had, maar dan elke dag.

ROAM 2011 - Day 30 (spares)

ROAM 2011 - Day 30 (packing)

ROAM 2011 - Day 30 (traffic)

Ik was van plan om samen met Harry een paar dagen op een camping redelijk dicht bij de stad te blijven voor een tijdje. Omdat we 's ochtends al uitgechecked hadden konden we onze spullen in de kamer van Johann en Marcel kwijt. Nadat we Winda bedankt hebben voor het koken en ze haar cadeau's (een oranje schort en lekkere zeep) in ontvangst had genomen hebben we de gratis shuttlebus naar Dupont Circle genomen om vanaf daar met de metro naar Collage Park te gaan. Daar aangekomen wou ik de camping even bellen om te vragen hoe we vanaf daar op de camping kwamen. Nadat de telefooncel mijn twee kwartjes ingeslikt had had ik maar besloten om mijn mobiel te gebruiken. Bus 83 moesten we hebben. Maar toen we naar buiten liepen reed deze net weg, dus na een half uurtje hebben we alsnog de bus kunnen pakken. Op de camping onze tent in het half donker opgezet, gegeten en gedoucht.

ROAM 2011 - Day 30 (waiting)

Morgen krijgen we bezoek van Irene en ik heb gehoord dat ze nat en heftig is (ehhh, de orkaan bedoel ik dan). Geen idee hoe dat zal gaan, maar de verwachting is dat we alleen veel wind en regen krijgen (geen zware storm). Tevens is mijn tent bestand tegen winden van 130 mph (209 km/u), dus dat moet wel goed komen. Als jullie morgen niets van me horen, dan ben ik weggewaaid. Wink