aug

Vannacht heeft het stevig geregend en behoorlijk gewaaid. De wind was niet zo'n probleem omdat mijn tent stevig genoeg is. Alleen de regen was een probleem omdat ik geen grondzijl onder mijn tent had en water door kieren en gaten naar binnen kwam. Alles aan de binnenkant van de tent was nat. Het slaapmatje, de slaapzak, mijn jas en ikzelf waren allemaal doorweekt. Straks maar even een wasje met alle natte spullen draaien. Nu maar hopen dat het de aankomende dagen lekker droog blijft. Momenteel is er vanwege de stroomstoring geen internet en de TV doet het ook niet (aaarch, we moeten nu met elkaar praten), dus controleren wat het weer doet is niet echt mogelijk.

Washington - wet tent

Harry heeft vannacht trouwens in de Conference Room geslapen omdat zijn hangmat en de wind geen goede combinatie is. Zo af en toe viel wel de stoom uit en kwam even later terug. Aan het begin van de avond heb ik wel een paar keer gedacht om ook die kant op te gaan, maar ben toch blijven liggen.

's Ochtends toen het licht werd en het gestopt is met waaien en alleen nog maar licht regende ben ik m'n tent uit gekropen en ben eerst eens in de hot tub gaan zitten. Daarna gedoucht en ontbeten. Zo, nu ben ik weer helemaal het mannetje. Straks maar even kijken of we een supermarkt kunnen vinden die ook op zondag open is. We zitten nu al twee dagen op de camping zonder de buurt te hebben verkend. Morgen misschien wat sightseeing.

Nadat alle spullen in de wasmachine / droger zijn geweest hebben we wat spullen gepakt, in de rugzak gestopt en zijn richting het dichtstbijzijnde winkelcentrum gegaan, zo'n 3 kilometer verderop, om daar wat eten te halen. Onderweg kwamen we een paar mannetjes tegen die bezig waren met het repareren van bovengrondse stroomkabels (vermoedelijk onderdeel van de stroomstoring). En zonder stroom werken ook niet alle verkeerslichten dus waren er twee agenten die het verkeer regelden. Eenmaal bij het winkelcentrum aangekomen bleek dat daar ook alles dicht was. Nou ja, er was een Indische tent was wel open, maar daar moest je 1,5 uur op wachten. Dan maar terug naar de camping en daar wat eten halen.

Washington - repairing power lines

We hadden het idee om even in het hoofdkantoortje te kijken want daar hadden ze een klein winkeltje (op de camping hadden ze een generator en dus wel stroom). Totdat mijn oog ineens viel op een computer die en internetsite toonde. Bleek dus dat het internet wel werkte, alleen niet vanuit het cafe. Dus snel nog even wat geblogt om vervolgens wat te gaan eten en aan het zwembad te gaan zitten.

Morgen is het maandag en zijn we van plan om Washington in te gaan. Smithsonian, Space Museum of iets anders, ik weet nog niet wat het gaat worden, maar wel dat we op tijd vertrekken.