aug

Het plan was om 's ochtends om 8:00 uur te vertrekken, maar iedereen was al een half uur eerder klaar. Na een half uurtje fietsen waren we in Cochem en hebben wij daar bij Germania heerlijk ontbeten. Voor 10,50 euro all-you-can-eat buffet. Dat laten wij ons hongerige fietsers niet nog een keer zeggen.

Euro Tour 2013 - Dag 10 (ontbijt)

Na Cochem zijn we in een ruk doorgefietst naar Koblenz. We waren met een groepje van vier en de gang zat er goed in. De teller schommelde zo tussen de 40 en 45 km/u. Bij het eerste setje verkeerslichten in Koblenz stond er 40,9 km/u gemiddeld op de teller. En dat 1:10 uur lang. Hoezo vakantie en rustig aan doen? De stad haalt wel veel van onze gemiddelde tijd af want toen we bij de ijssalon aan de Deutsche Eck aankwamen was het gemiddelde gezakt naar 37,5 km/u. Bij de ijssalon hebben we genoten van een heerlijke beker met ijs, yoghurt en bosvruchten. Daarna aan de kant van het monument gegaan om te wachten op andere fietsers.

Euro Tour 2013 - Dag 10 (ijs)

Uiteraard kreeg je tijdens het staan met een groepje velomobielen weer de gebruikelijke vragen van omstanders. En ineens zag ik een bekende. Chris! En even later... Rene! Ik wist dat ze ook op fietsvakantie waren, maar niet dat ze hier in de buurt waren. Bleek dat ze de Deutsche Eck wouden bezoeken en dat ze ineens een velomobiel zagen. Nog even later mijn nummer 53. Daarna zagen ze mij! Gezellig een praatje gemaakt in de warme zon.

Euro Tour 2013 - Dag 10 (Chris en Rene)

Na diverse omleidingen in Koblenz zelf kwamen wij uiteindelijk weer op de route langs de Rijn terecht. Maar niet door eerst op de foto te zijn gezet door een buslading enthousiast zwaaiende Chinezen. Eindbestemming voor deze dag, Keulen. Onderweg nog een paar keer gestopt om iets bij de plaatselijke etistablismenten te nuttigen. Bij onze stop in Remagen begon het ineens lichtelijk te regenen. Toen het weer droog was gingen we verder. Helaas bleek het niet de enige regen van de dag. Toen wij in de biergarten in Bonn (dezelfde waar afgelopen zaterdag waren) genoten van een grote pul Radler-bier begon het weer te regenen. Gelukkig zaten wij onder een grote boom die de meeste regen 'ongedaan' maakte.

Josef had om 18:00 uur nog een afspraak en bleef thuis slapen en zou ons de dag erna om 8:00 uur bij de camping ontmoeten. Hans (een andere rijder die met ons mee was) ging ook het laatste stuk met ons mee, maar haakte ook halverwege af om thuis zijn kleren te wassen. Nu was het alleen nog Mathias en mijzelf. Ik had ondertussen de track voor vandaag gearchiveerd omdat we er toch al bijna waren. Helaas liep de GPS vast en kon ik de track niet meer openen. Mathias had de track gelukkig ook nog, maar dan in een sterk vereenvoudigde versie waardoor de track niet exact over alle straten ging. De laatste 5 kilometer toonde de track zelfs een rechte lijn naar de eindbestemming. Gelukkig zijn mijn navigatievaardigheden state-of-the-art, waardoor we binnen no time op de camping waren. Ondertussen was het opgehouden met regenen en toen de tent eenmaal stond was het tijd om te douchen en boven in het restaurant te eten. Ik had penne met spinazie en een zeer pittige currysaus. Lekker man!

Vandaag 161 kilometer gefietst.