Kanoën met collega's

Deze week heb ik nog een weekje vrij (moet deze maandag weer beginnen), maar ik had al wel de kans om mijn collega's weer te zien. Gisteren hadden we namelijk een bedrijfsuitje waarbij we eerst met z'n allen gingen kanoën en daarna lekker gezellig gingen BBQ-en.

Weer thuis!

De laatste paar dagen in New York City waren heel erg leuk. Ik heb veel mensen ontmoet en ben ik op kroegentocht geweest of naar een bar met bluegrassmuziek. Ik heb heerlijk gegeten in een leuk Mexicaans restaurant en Tom's Restaurant (waar Jerry Seinfeld altijd zit), gewandeld in het park en de zonsondergang aan de Husdon River aanschouwd. In het kort gewoon een hele leuke tijd gehad (vooral de laatste dagen). Maar helaas komt aan alles een einde en moet je weer naar huis, snif...

Stem voor Villa Joep

Gisteravond kreeg ik van een ambassadeur van Villa Joep (de stichting waar ik geld voor ingezameld heb) een mailtje om mij te feliciteren met het behalen van de tocht en de leuke foto's van Ellie the Elephant (een pluche olifant, hun logo) bij bekende plaatsen zoals Het Witte Huis. Ook vroeg ze mij om een berichtje op mijn site te plaatsen om zo aandacht te vragen voor hun stichting. ANBO en MAX hebben een goede doelen-prijs en er kan nog tot MORGEN gestemd worden, dus wees er snel bij! Ga naar de website van ANBO MAX Goede Doelen Prijs en klik op "Stem op Villa Joep". Villa Joep strijdt tegen neuroblastoom kinderkanker en gaat door tot het ultieme doel is bereikt: ieder kind met neuroblastoom te genezen. Alle donaties die Villa Joep ontvangt worden voor 100% besteed aan onderzoek naar neuroblastoom kinderkanker. Dus... allemaal stemmen! (je kan ook nog wat winnen ook).

The Metropolitan Museum of Art bezoeken

Ja, ik leef nog hoor. Alleen was het de laatste paar dagen wat regenachtig en dan is het veelal binnen zitten. Gisteren viel er bijna geen regen en ben ik 's ochtends naar The Metropolitan Museum of Art gegaan op aanraden van een lokale New Yorker vriend. Ze hadden daar een expositie van Frans Hals, een beroemde Nederlandse schilder.

Kroegentocht en Ed's Brooklyn Tour

Gisteren was voor mij een dagje ontspannen. Mocht ook wel na de lange tour van de dag ervoor. Beetje uitslapen, blog bijhouden en wat ROAM-berichten lezen en filmpjes bekijken. Tegen etenstijd een pizza gehaald drie blokken verderop bij Mama Pizzeria. Ik had de kleine pizza besteld van 16 inch, maar dat blijkt dus gewoon 40 centimeter te zijn, gigantisch!. Gelukkig waren er genoeg andere hostelgasten die mee wouden helpen om het ding te verorberen.

De Grand Tour van Jerry

Gisteren stond een 14-uur durende tour van de highlights van New York City op de planning. Om 10:00 uur 's ochtends hebben we ons verzameld met een groep van 22 mensen. Jerry, onze gids, was een oude knakker van zo'n 75 jaar die twee keer per week de toeristen van het hostel meeneemt om New York te verkennen. Brooklyn, Manhattan, Staten Island, China Town, Little Italy en alles daar tussenin. Het is onmogelijk om 14 uur durende tour in een kort berichtje samen te vatten, dus ga ik het niet eens proberen.

Central Park bezoeken

Gisteravond was er zoals ik gisteren al zei een BBQ, met een DJ, een band en later die avond stand-up grappenmakers. De avond begon met een gratis biertje en een (niet gratis) hamburger met salade, een koekje, chips en wat drinken. Het eten was goed en de muziek swingde lekker. Zo waren er ook een paar lokale rappers en andere talenten die er voor zorgde dat de avond lekker in beweging kwam. Ook heb ik een paar nieuwe mensen ontmoet waar ik vermoedelijk ergens volgende week nog mee naar een kroegje ga om wat muziek te luisteren.

De Grote Appel

New York City! Na vanochtend om 7:15 uur met de bus en de metro richting Union Station in Washington te zijn gegaan heb ik de trein richting de Grote Appel genomen. Een reis van ongeveer 3:20 uur. De reis viel heel erg mee. Ik kon zelfs nog een beetje uitrusten terwijl het landschap aan me voorbij trok. Bij binnenkomst in New York City zag ik gelijk de schade die orkaan Irene achtergelaten heeft (tenminste, ik ga er vanuit dat zij dit op haar kerfstok heeft). Kruisingen die nog onder water staan en zelfs een half bedrijvenpark wat niet toegankelijk is.

Poging twee

Nadat we de vorige keer het verkeerde 'Witte Huis' op de foto hebben gezet zijn we gisteren voor de tweede en laatste keer naar Washington gegaan. Aangezien het 'bekijktempo' van dingen in een museum van Harry en mij verschillen hebben we besloten om elk onze eigen weg te gaan en rond vijf uur af te spreken voor het Witte Huis.

aug

Bezoekje Washington

Gisteravond kwam er een RV met Duitse familie er in op onze plek staan. Nou ja, onze plek... Blijkbaar stonden wij met onze tent op hun plek omdat er op onze plek bij aankomst een ander tentje stond. Allemaal geen probleem, want ze waren toch maar voor een nacht en hadden genoeg ruimte.