aug

Dag 10: Nehren-Keulen

Het plan was om 's ochtends om 8:00 uur te vertrekken, maar iedereen was al een half uur eerder klaar. Na een half uurtje fietsen waren we in Cochem en hebben wij daar bij Germania heerlijk ontbeten. Voor 10,50 euro all-you-can-eat buffet. Dat laten wij ons hongerige fietsers niet nog een keer zeggen.

jul

Dag 9: Igel-Nehren

Na gisteren van een heerlijke maaltijd (Jagersteak met friet) en genoeg (alcoholvrij) drinken te hebben genoten was het heerlijk slapen. De wekker ging pas om 7:00 uur en om even voor 8:00 uur waren we vertrokken. Ik ben samen met Josef naar Trier gefietst om ontbijt te halen. Bij een van de vele broodjeszaak hebben we genoten van de kwaliteiten van de Duitse bakkers. Daarna was het tijd om naar de Viehmarkt (Veemarkt) te gaan voor een persfoto en verhaal. In totaal waren er 11 velomobielen en 1 open ligfiets op de foto gekomen.

Naar de start van Euro Tour

Gisteren samen met Josef vanuit Bonn naar Igel aan de Moezel gefietst om de rest van de Euro Tour-groep te treffen. Er was onweer voorspelt, maar dat viel gelukkig mee. We hebben alleen het tweede deel van de tocht veel regen gehad.

BBQ'en in Bonn

Vanochtend was het tijd om de spullen in te plakken, Wuppertal achter mij te laten en naar Bonn te gaan. Het op staan, ontbijten en inpakken was in anderhalf uur gedaan en daarna had ik nog wat tijd over om mijn broer Ewout te helpen met het inpakken van zijn caravan. Iedereen op de camping gedag gezegd en om half twaalf in de fiets gesprongen voor de 82 kilometer richting het zuiden.

Vakantie in Wuppertal

Eindelijk vakantie! Na vorige week nog twee dagen te hebben gewerkt heb ik mij woensdag en donderdag voorbereid op de reis naar Wuppertal (Duitsland). En met voorbereiden bedoel ik dan wat boodschappen doen, routes maken, kaarten in de GPS stoppen, dingen klaarleggen, ketting smeren, nieuw setje voorbanden monteren en de fiets schoonmaken en poetsen. Daarnaast lekker op de bank gelegen en lekker ontspannen.

Klittenbandfietscomputerhouder

Ik erger mij al een tijdje aan het feit dat mijn Garmin Edge 500 GPS-fietscomputer in mijn velomobiel een slecht ontvangst heeft. Dit komt onder andere doordat de fiets van carbon is en ik de fietscomputer altijd diep in de velomobiel in het vakje van de velomobieltas heb. Tijd voor verbetering. Normaliter zit er een houder op het dashboard, maar dat is ook 'in' de fiets en dat wil ik niet. Een week of twee geleden kwam ik onderstaand filmpje tegen en dat bracht mij op een idee.

Fietsen met de Ketelbroers

Vorige week heb ik de Radical Design Cyclone fietskar van Georg Dekkinga geleend als voorbereiding op mijn reis naar Wuppertal (weekje Bijbelstudie in Duitsland met als onderwerp: "Een veel beter Verbond") en mijn deelname aan de Euro Tour 2013.

jun

Foto's, foto's, foto's...

Afgelopen maandag hebben wij op het werk een aantal nieuwe foto's genomen voor onze website en voor pitches / presentaties. Hieronder zijn mijn viertal foto's te bewonderen. Ik vind ze in ieder geval zeer geslaagd.

Wilfred 5a

Wilfred 5b

jun

Zeilen op het Zuidlaardermeer

Afgelopen zaterdag gingen we met onze theatersportvereniging Ulteam zeilen op het Zuidlaardermeer. Voor mij was het de eerste keer op z'n klein bootje (een valk). Het weer was perfect met wat lichte bewolking en een aardige wind.

Zeilen op het Zuidlaardermeer 2013 (Ulteam)

mei

Vakantieplannen 2013 en 2014

Begin dit jaar meldde ik dat de Euro Tour 2013 afgelast was en dat ik op zoek zou gaan naar een alternatief. Dit is uiteindelijk een uitgeklede versie van de originele Euro Tour 2013 geworden, namelijk Plan B. In plaats van de 100+ rijders gaan er nu (maar) 32 mee. Maar ik ga niet het hele rondje fietsen omdat ik tijdens de eerste week nog in Wuppertal (Duitsland) zit voor mijn (andere) vakantie. Daarna is het plan dat ik in twee dagen naar Igel (vlak bij de Luxemburgse grens) fiets en daar aanhaak voor de laatste vijf dagen richting Leer (Duitsland).

Euro Tour 2013 (route Plan B)