okt

Fietsen, fietsen, fietsen...

Vrijdagochtend stapte ik in m'n fiets en merkte tijdens het fietsen dat het stoeltje niet helemaal goed vast zat. Bij aankomst op het werk bleek dat de onderkant afgebroken was. Sinds dat ik naar Giessen ben geweest viel me op dat de bovenkant van het stoeltje ook niet helemaal lekker stevig achter de beugel viel. Zoals je in de foto kan zien staan de twee "wandjes" ook niet parallel aan elkaar.

okt

Gerechtigheid

Drie weken geleden liep ik met een vriend over straat en we, terwijl we stonden te praten, overvallen werden en we van onze tassen werden ontdaan. Met een duw lagen we op de grond, de fiets van m'n vriend boven op ons. Even verderop liep een groepje schoolkinderen die alles gezien hadden. Samen zijn we naar het politiebureau gegaan om aangifte te doen en vandaag was de zitting.

Roll over America

Velomobieltreffen Giessen 2010

Nadat ik me bij een bezoekje aan de Ligfietsgarage Groningen door Harry heb laten overhalen om mee te gaan naar Giessen (Duitsland) ben ik afgelopen woensdagochtend om even over half negen 's ochtends vertrokken richting Groningen. Samen met Harry heb ik koers gezet naar Varsseveld waar onze overnachting was.

Waterwolf roeimarathon

Vandaag vroeg (6:15 uur) opgestaan om mee te doen met de Waterwolf roeimarathon die door onze roeiclub De Hunze georganiseerd wordt. Deze tocht van zo'n 52 kilometer heb ik zo'n 2 of 3 jaar geleden ook gedaan, maar dan bij een andere geleende boot (C4x+) van een andere roeivereniging (ze zochten nog een roeier). Toen was het niet zo fijn omdat de afstelling van de boot echt een ramp was (lees: tig keer m'n duim tussen de riemen gekregen) en de stuur was ziek waardoor wisselen in de boot niet mogelijk was.

Achterreflector

Het heeft een half jaar geduurd maar nu zit 'ie toch eindelijk achter op de fiets... een achterreflector. Standaard wordt er namelijk zo'n oranje lap achterop geplakt, maar ik vond dat niet zo mooi. Af en aan heb ik over verschillende ontwerpen nagedacht en dit is het geworden. Een "verkeersbord" met daarop de tekst "fire extinguisher", wat letterlijk brandblusser betekend. Ik vond het wel grappig en contrasterend met de vlammen. Nu alleen hopen dat niemand 'm gaat zoeken, want 'k heb 'm niet bij me.

Panoramafoto's

Tijdens de Ronde van Nederland heb ik ook een aantal panoramafoto's gemaakt op een drietal locaties. De dijk in Friesland bij Dongeradeel, het Binnenhof in Den Haag en het Buurser Meertje bij Buurse. Sommige zijn heel aardig gelukt en andere zitten wat foutjes in... maar het was leuk om een keer te proberen.

Oorkonde

Had ik afgelopen vrijdag even na 18 uur een mailtje gestuurd naar Stichting Landelijk Fietsplatform voor m'n oorkonde en t-shirt, lag er gisteren al een dikke envelop op de spreekwoordelijke deurmat. Dat betekend dat ze het maandag de oorkonde op maat gemaakt hebben (zie foto hieronder) en opgestuurd hebben zodat hij een dag later bij mij zou zijn.

The day after

Het is nu een dag later en het gewone leven begint weer. Niet elke dag op tijd wakker, ontbijten en fietsen, maar naar het werk, roeien, theatersport en andere dingen. Toch wel weer fijn als ook die dingen weer gaan beginnen. 12 dagen onderweg zijn is leuk, maar 't is voor nu wel weer genoeg. En dan nog... over zo'n 1,5 week ga ik weer een weekje fietsen. We vertrekken met een groepje Nederlanders naar Duitsland voor het Internationale Velomobieltreffen in Giessen.

sep

Dag 12: Klijndijk-Noordhorn

Nog een dag fietsen en dan ben ik thuis, zo werd ik gisterochtend wakker. Meestal was ik voor de wekker (half negen) wakker, maar die dag sliep ik lekker door totdat ik gewekt werd. Zou waarschijnlijk komen omdat ik de dag ervoor veel gefietst heb en ik laat op de camping aankwam. Toch was ik ook weer vlug vertrokken, rond kwart voor tien zat ik al weer in de fiets onderweg naar m'n laatste bestemming, thuis.