Even een kort berichtje. Ik ben vandaag (donderdag), nadat ik de dag ervoor m'n nieuwe achterlicht gemonteerd had, naar m'n werk geligfietst. Alles was koek en ei, maar toen ik thuis kwam viel m'n fietscomputer op de grond. En het display bleef zwart (nou ja, eigenlijk grijs). Ik dacht: nee he, toch niet weer iets stuk. Ik ben nog eventjes langs de supermarkt gegaan om een nieuw batterijtje te halen (misschien had die het begeven), maar nee hoor, zelfs dat werkte niet. Ik dacht er dus over na om een nieuwe te halen, kosten... ongeveer 25 tot 30 euro. Toch nog maar eventjes (voordat ik op bed zou gaan) aan het klooien geweest en wat bleek het lipje wat de buitenkant van de batterij raakt (hieronder te zien aan de bovenkant), was zo verschoven dat hij geen contact meer maakte.
Hij zat nl. net onder de rand van het plastic. Ik heb dus even met een mesje de boel weer teruggewipt en hij deed het weer! Ik moest toen alleen het totale aantal kilometers en de totale tijd weer terugzetten (stond nog op de eindstand van vanochtend). Ik hou alles bij in een spreadsheet, dus dit was een fluitje van een cent. Alleen kon ik bij het invullen van de totale tijd alleen uren opgeven (geen minuten). Nu geeft het ding dus eigenlijk 9 min. te weinig ligfietstijd aan, maar daar kan ik prima mee leven. Gelukkig had ik, toen ik op de terugweg bij m'n huis aankwam, gelijk op de teller gekeken wat m'n gemiddelde snelheid was, die heb ik dus onthouden. Nu weet ik ook de afstand, dus kon ik prima berekenen wat de gereden tijd was. De maximumsnelheid en de gemiddelde cadans heb ik moeten schatten, maar ik zit hiermee aardig in de buurt (geen groot probleem).
Oh ja, m'n achterlicht werkt prima... heel fijn dingetje.
UPDATE: Ik heb gisteravond Sigma ook een berichtje gestuurd (naar hun serviceafdeling) en vandaag had ik om 7:10 uur al een reactie, nl. deze:
Dear Mr. Ketelaar,
We are sorry for the inconvenience with the BC1606L. Please send us your computer so that we can look at it. We will immediately send you a replacement model for free of charge.
Please attach a copy of this email in your return!!!!
You can also change/check the computer by the store where you buy it.
Our address:
SIGMA SPORT
Service department
Dr.-Julius-Leber-Str. 1567433 Neustadt/Weinstr.
GermanyBest regards
Diana Grieser
Is dat service of is dat service? Ik heb hun trouwens gemaild dat het niet nodig was, omdat het probleem inmiddels opglost is.
- ‹ vorige
- 138 van 548
- volgende ›
- XL-Network's blog
- 1370 keer gelezen