Inhoudsopgave:
Na het aanmoedigen van alle mede-ligfietsers totdat ze na 4 uur mochten stoppen ben ik teruggereden naar de finish. Daar lag Peter op z'n fiets (hij had ook meegedaan)... helemaal moe, maar volgens mij wel voldaan. Samen zijn we in een slakkengang teruggefietst naar de camping om onze spullen in te pakken voor de terugreis naar huis. Tijdens het einde van de race was z'n achterband zacht geworden en hij vroeg aan mij of ik de binnenband wou vervangen. Hij had er niet meer de kracht voor. Ik vond het prima, het gaf mij namelijk de mogelijkheid om na jaren weer eens een band te verwisselen. Kon ik gelijk oefenen, want ik vermoed dat ik met de Mango iets vaker een lekke band kan krijgen dan met m'n huidige ligfiets. De Schwalbe Stelvio's die hij er op had zitten kon ik vrij makkelijk verwijderen en ongeveer 10 a 15 minuten later was het klusje geklaard. Hij had ondertussen z'n tent en spullen bij elkaar geraapt en in z'n fietskarretje gestopt en toen hij lekker languit op het gras lag kon ik m'n eigen spullen nog even inpakken. Op naar het treinstation Tilburg Reeshof... het weekend zat er bijna op.
Aangekomen op het station Reeshof stonden er allemaal rood-witte linten. Ze hadden werkzaamheden aan het spoor en daardoor konden we niet vanaf dit station vertrekken. Dus besloten we om naar Tilburg CS te fietsen, een tochtje van ongeveer 7,5 km. Kaartje gekocht, de roltrap opgegaan (met behulp van een hele aardige NS medewerker), fietsen in de trein geplaatst en ons opgemaakt voor de lange rit naar huis. Gelukkig hoefde we dit keer maar 1 keer over te stappen en dat was in Zwolle CS. Eenmaal in Zwolle aangekomen hadden we 3 minuten om onze fietsen van de ene in de andere trein te stoppen. Deze poging hebben we maar gestaakt, omdat het te krap was (tijdtechnisch gezien) en achteraf ben ik daar ook blij om. Konden we het extra half uur wat we nu hadden mooi gebruiken om wat eten naar binnen te werken. We hebben de dichtstbijzijnde goederen lift opgezocht en getracht onze fietsen daar in te stoppen. Helaas was hij niet 10 centimeter te klein anders was het gelukt. Maar gelukkig paste onze bagage er wel prima in. De fiets konden we nog wel van de trap af tillen. Eenmaal beneden aangekomen in de tunnel onder het spoor door zei Peter tegen mij: "hmmm, d'r is hier niemand in deze tunnel... ritje maken?". Dus hebben we stevig op de pedalen gedrukt en een stukje gesjeest onder Zwolle CS. Mijn maximum snelheid bedroeg bijna 45 km/h en die van Peter bijna 50 km/h. We hebben het maar eventjes gedaan, want d'r hingen camera's en ik had geen zin om 's avonds op het buro uit te leggen wat we aan het doen waren.
Na het sjeesen heb ik voor ons beiden een heerlijke burger bij de Burger King gehaald (ik had een Whopper en hij iets met kip). De fietsen weer naar het juiste perron gebracht en verder gegaan richting huis.
Eenmaal in Assen aangekomen moest ik het laatste stukje gedeeltelijk met de bus afgleggen. Ze hadden namelijk werkzaamheden op het spoor tussen Assen en Groningen. Gelukkig kon m'n Fuego gewoon mee in het laadruim van de bus (die trouwens bijna helemaal vol zat). In Groningen aangekomen ben ik naar het gebruikelijke spoor gegaan om zo de laatste trein naar Zuidhorn te pakken. Nog 9 minuutjes treinen en dan was ik bijna thuis. Eerstvolgende halte ben ik uitgestapt om de laatste 2 a 3 km naar m'n huis te fietsen. Zonder voorlamp want de batterijen hiervan waren leeg en ik had geen zin om voor dat kleine stukje (wat redelijk goed verlicht is) nieuwe batterijen uit de onderkant van m'n tas te halen.
Nadat ik eindelijk na een reis van meer dan 5,5 uur thuis aangekomen was (om 0:30 uur), ben ik eerst onder de douche gestapt, want ik plakte aan alle kanten. Nog even wat kleine dingetjes gedaan en om 2:00 uur ben ik lekker in m'n bed gedoken. Nog 5 uurtjes en dan gaat de wekker weer... maandag weer aan het werk, gaap...
Op ligfiets.net vind je nog een nieuwsbericht met een heleboel links, foto's en video's.
- ‹ vorige
- 214 van 548
- volgende ›
- Bekijk volledige pagina
- XL-Network's blog
- 27676 keer gelezen
3 reacties
Leuk verhaal
Ik was er wel een tijdje mee bezig (ik schat meer dan 3 uur) om het allemaal te schrijven. De video's komen er ook nog aan (voor op in het weekend iig.). Dus blijf hangen
Zo, jij hebt je best gedaan, je kunt wel een boek gaan schrijven. Ben benieuwd naar de filmpjes. Als ze op je site staan zal ik niet vergeten te kijken