Inhoudsopgave:
Na een redelijk goede nachtrust klonk om 4:30 uur het alarm van m'n telefoon, tijd om er af te gaan. We hebben brood gesmeerd en gegeten tezamen met een bakje thee, de waterzakken/-flessen gevuld en tegen de klok van 5:30 uur zijn we vertrokken. Tevoren heb ik nog wel lopen dubben of ik een lange broek/shirt mee moest nemen voor de eerste uurtjes, maar op zich viel de kou mee. Gewoon een kwestie van stevig doortrappen en dat deden we dus ook. Het enige wat koud was is het stukje 'veld' wat we namen bij het vertrek uit Almere. Blijkbaar lag daar nog een mooi dekentje van nevel, wat behoorlijk koud aanvoelde. Maar gelukkig duurde dat niet lang. De eerste 45 minuten richting Lelystad (waar we de rest op zouden pikken) ging met een lekker gangetje van zo'n 30 km/h. Het enige probleem was het grote aantal vliegjes wat zich op de dijk bevind. Het is dat ik al gegeten had, maar anders had ik genoeg 'vlees' onderweg mee kunnen pikken.
Eenmaal in Lelystad aangekomen stonden er al 2 liggers op ons te wachten, ondanks het feit dat we behoorlijk vroeg waren (10 minuten voor het afgesproken tijdstip). Mooi tijd om een broodje of iets dergelijks naar binnen te werken. Het duurde ook niet lang voordat de overige liggers gearriveerd waren en nadat alle fietsen uit alle (soms veel te kleine) auto's gehaald waren kon het avontuur beginnen. In totaal waren we met z'n zevenen: 2 Raptobikes (van André Geerdink en Björn Willemsen), 2 M5 lowracers (Jos en Victor), Challenge Fujin (Dirk Drost), een Optima Baron (Pieter Jan Bouma) en m'n eigen Nazca Fuego. Maar voordat we konden vertrekken moest ik eerst m'n standaard vast zetten. Onderweg naar Lelystad is deze op het meest hobbelige klinkerpad wat ik ook gezien heb blijkbaar losgetrild. Maar nadat ook dat euvel verholpen was konden we echt vertrekken.
De snelheid zat er goed in, we hadden de wind in de rug en dat reed lekker. Snelheden van 30+ waren meer regel dan uitzondering. Nadat we de Ketelbrug gepasseerd waren hadden we er ongeveer een dik uur fietsen op zitten, tijd voor een plaspauze (de eerste van vele) en tijd voor een zonnebril, want om half 8 stond de zon al behoorlijk laag. Ik had m'n camera trouwens in m'n 'ligfiets-shirt' zitten (in 1 van die mooie voorvakken) en hierdoor kon ik binnen 2 tellen m'n fotocamera pakken en een foto maken. Als ik dan iets zag wat de moeite van het fotograferen waard was, dan hoefde ik in ieder geval niet eerst moeilijk te doen met fototasjes etc. En dingen die de moeite waard waren om te fotograferen kwamen we onderweg wel tegen. Zo kwamen we vlak voor Molkwerum (Friesland) een groepje trikes tegen. Nee, dit keer geen HPV's maar MPV's (motor-powered-vehicles). En 5 minuten later kwamen we ze nog een keer tegen. Dit keer reden ze niet op de naastgelegen weg, maar haalden ze ons in.
- ‹ vorige
- 221 van 548
- volgende ›
- Bekijk volledige pagina
- XL-Network's blog
- 11644 keer gelezen
1 reactie
Mooi verslag Wilfred. Leuk om door te mailen, hoef ik zelf het hele verhaal niet te typen. Dat het traplopen "the day after" wat lastig ging klinkt me bekend in de oren. Ging bij mij ook niet helemaal soepel, in mijn geval erg moeie knieën (ik liep als een 80 plusser....). Enige nadeel van de rit is wel dat ik nu met die 400km op 1 dag in mijn hoofd loop
Wel het trainen nog een beetje opvoeren voordat dat gaat gebeuren!