De laatste tijd deed m'n derailleur een beetje raar, hij schakelde niet helemaal soepel meer. Dus was het tijd om eens bij de Ligfietsgarage Groningen langs te gaan voor een onderhoudsbeurt. Maar voordat het zover was hebben we eerst nog wat anders gedaan.
Aangezien afgelopen vrijdag m'n auto weer klaar was heb ik deze die dag gelijk meegenomen ('k moest 's avonds nog ergens heen). M'n ligfiets moest ik vrijdag dus achterlaten op het werk. Geen probleem, want vanochtend kon ik deze weer oppikken om er vervolgens mee naar onze roeiclub te fietsen. Daar was het weer eens tijd om te gaan roeien. Door drukte ben ik namelijk de afgelopen 5 keer niet in staat geweest om 's weekends te roeien, maar vandaag was het dan eindelijk zover. En sinds een lange tijd weer eens in een boordboot (lees: elke roeier heeft een bak- of stuurboord-riem). Het ging heel goed, ondanks de regen en de wind.
Na het roeien heb ik m'n ligfiets gepakt en ben richting de Ligfietsgarage Groningen vertrokken voor het geplande onderhoud. Na een kop thee gedronken te hebben aldaar werd m'n fiets in de takels gehesen en kon het onderzoek beginnen. Er was blijkbaar iets aan de hand met de derailleur kabel en de derailleur zelf. In de hoogste versnelling zat het bovenste derailleur niet goed recht onder het tandwiel. Enfin, het ging allemaal wat langer duren om de boel te vervangen dus heb ik voor de terugreis een vervangende fiets meegekregen. Een Sinner Demon 20/20 in uiteraard ook een groene kleur als m'n eigen fiets. Het was de fiets van Harma de Vries (van Sinner) dus ik moest beloven dat ik er extra zuinig op moest zijn. Het was een fiets met onderstuur, dus daar moest ik welgeteld 10 seconden aan wennen. Ook was de fiets volledig geveerd, wat nogal wat deining opleverde bij het trappen. Maar over de klinkerweg bij ons werk was dit dan wel weer prettig. Reacties onderweg kwam ik ook tegen. Zo was er een Duitse auto waarvan de bestuurder toeterde en de bijrijder hevig zwaaide. Toen ik bij de rotonde (waar ik afgelopen donderdag ook langs kwam) reed, werd ik zelfs ruim voorgelaten door een auto, die op de rotonde reed (heel netjes, maar niet de bedoeling uiteraard). En bij het stoplicht keek het meisje naast me met een glimlacht naar me . Maar d'r zijn ook asocialen op de weg, ik reed door de wijk Paddepoel en daar draaide een auto vanaf de voorrangsweg een zijstraat in om vervolgens midden op het fietspad stil te gaan staan (waar ik dus net aan kwam rijden). Even later gingen de witte achteruitrijlamp aan, maar gelukkig was ik al gepasseerd.
Maar om terug te komen op het onderwerp van dit bericht... m'n bestelde Mango. De laatste details zijn doorgesproken, zoals kleur, verlichting, versnellingen en welke opties d'r allemaal wel/niet op moeten. Ook heb ik nog even gevraagd wat ongeveer de geplande levertijd zou zijn. Ik heb namelijk de orderlijst een beetje in de gaten gehouden en het zag er allemaal voorspoedig uit. Toen ik de fiets bestelde werd gezegd, reken op ongeveer 10 maanden. Inmiddels staat op de order-pagina een tekst dat als je er nu eentje besteld het ongeveer 5 maanden duurt. Waarschijnlijk komt dat a. doordat de wachtlijst korter is geworden en b. doordat de productie verhoogd is. Ze produceren nu 6 tot 8 Mango's per maand. Momenteel sta ik 10e op de lijst en dat zou betekenen dat ik in januari/februari 2010 de fiets in ontvangst kan nemen. De schatting die eerst afgegeven werd was maart/april 2010 en dat scheelt dus zo'n 2 maanden. Nog eventjes wachten dus!
Ondertussen ben ik druk bezig met het bedenken / uitzoeken van het design (wat nu dus nog eventjes geheim blijft). Ik heb zojuist een aantal bestickeringsbedrijven in Groningen gemaild met de vraag wat er mogelijk is met retroreflecterende bestickering en wat dat zoals zou gaan kosten. We zullen zien...
- ‹ vorige
- 250 van 548
- volgende ›
- XL-Network's blog
- 2202 keer gelezen